cejasmatte

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Minst sagt annorlunda bloggtävling! :-)

Av Malin - 18 maj 2012 12:30


Premiär för bloggtävling på cejasmatte.bloggplatsen.se


Jodå, nu testar även jag att utlysa en liten bloggtävling, i all sin enkelhet - fast kanske ändå ganske "exklusivt"...?! ;-)


Jag vet, efter att ha mailat och pratat med otaliga personer, att det är förvånansvärt som någonsin SETT eller ÄTIT vaktelägg!


De som följer den här bloggen något sånär regelbundet har antagligen sett och läst alla mina bilder och inlägg som handlat om just vaktlar och vaktelägg, och dessutom hur jag brukar förpacka vakteläggen till högtider såsom jul, nyår och påsk, etc.



     

  Exempel på hur vakteläggförpackningarna kan se ut...

 


De flesta som utlyser bloggtävlingar lottar ju ut smycken, väskor, smink eller annat, allmänt "bling" och det är absolut inget fel i det - MEN eftersom detta är lantisbloggen i text personifierad (?) ;-) så väljer jag nu att utlysa en bloggtävling där jag lottar ut just VAKTELÄGG i presentförpackning.


Vaktelägg är - förutom en ren delikatess som verkligen tål att ätas - en sann liten prydnad som man givetvis kan använda just för detta ändamål! Dessutom ska de vara väldigt nyttiga också, och det är väl aldrig fel?


Som i alla tävlingar bör man antagligen ha lite regler, och så även i denna bloggtävling:


1. Jag vill ha en länk till min blogg alt. hemsida, vilken som går bra - eller varför inte till båda?! ;-) Adresserna är:


Blogg:

http://cejasmatte.bloggplatsen.se


Hemsida:

http://cejasmatte.n.nu


2. Omnämn min blogg och denna tävling i ett av dina egna blogginlägg.


3. Lämna kommentar till just det här inlägget (uppge då ditt namn och URL till din blogg/hemsida, samt givetvis din e-mailadress!) - jag vill hemskt gärna ha det så samlat för enkelhetens skull = allting på ett och samma ställe, så att jag inte behöver sitta och leta runt efter kommentarer på flera olika ställen. :-)


Tja, svårare än så var det nog inte! :-) Nu finns det alltså någon/några där ute som har chans att kanske för första gången i sitt liv få möjlighet att provsmaka vaktelägg, är inte det lockande så säg!? :-)


Jag vill tillägga att denna bloggtävling pågår fr.o.m nu (dvs den 18/5), till och med hela juni månad, och därefter så sätter jag mig för att kika runt bland deltagarnas bloggar (det kommer jag givetvis att göra redan innan dess!) och fatta beslutet om vem som vinner... ;-) Så den första veckan i juli månad bör vinnaren ha fått ett mail från mig med besked, och därefter kommer äggen swischandes som ett brev på posten! :-)


På bloggen finns sedan tidigare bilder på vaktelägg samt exempel på presentförpackningar som de ibland levereras i och jag la även in några bilder ovan. Självklart kommer "vinstäggen" att levereras i en unik och lite specialgjord förpackning, och dessutom - för de som inte känner till detta - så är det fullt möjligt att skicka ägg via posten, bara man ser till att förpacka dem väl. :-)


Hoppas att det finns ett intresse för denna något annorlunda (?) bloggtävling, vi gör väl helt enkelt som så att vi testar och ser vad som händer!


Lycka till!


På återseende! /cejasmatte

 
 
sanna

sanna

18 maj 2012 12:51

vilken härlig blogg du har :) ville bara säga det :) ha det gott, kramar

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Malin

18 maj 2012 12:56

Man bara bugar och tackar! :-) Kram, Malin

 
Maria

Maria

18 maj 2012 19:10

Hejsan! Ja det var sannerligen en udda tävling :).
Har aldrig ätit vaktelägg så funkar det med post så varför inte prova :)

Du har en riktigt bra blogg gillar att läsa dina inlägg om det som pågår på gården :) Hälsningar Maria

Mhcorner@yahoo.se

http://mariahj.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

20 maj 2012 18:52

Rolig tävling gumman, verkligen annorlunda.. ;) hihi.. Nyfiken..är det er gård längst upp på bloggen? Ser underbart ut.. <3

SV: Tack snälla goa du..jag hyser stor beundran för dig också..ni gör ett jättejobb..helt otroligt..önskar att jag kunde leva på samma vis.. <3
Skoj att jag kan inspirera också..jag måste erkänna att jag inte heller äter så mycket bakat men älskar att baka och bjuda andra.. <3

Hoppas att ni haft en toppenhelg och får en bra ny vecka! =)

Kraaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Malin

23 maj 2012 16:41

Hallå tjejen! Jadå, det är vår gård i "headern" på bloggen, kanske inte världens bästa foto men har som liten tanke att byta ut headern en gång i månaden eller så. *önsketänkande* ;-)

Ta vara på dig och så fort jag hinner ska jag in och lusläsa din blogg, många kramar /Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 mars 2015 22:30

Om avelsägg - kläckäggfrån Frankanäs fjäderfän   Här kommer lite information som kan vara till nytta om man väljer att köpa, eller bara är intresserad av, avelsägg ifrån just mig. Informationen nedan står jag, och enbart jag, för - och gäller ...

Av Malin - 16 februari 2015 09:06


      Nu är det dags att starta avelssäsongen 2015! Mina egna äggkläckningsmaskiner går redan varma, och fjäderfäna har kommit igång duktigt med värpningen så nu börjar det så smått att finnas avelsägg att tillgå. Här tänkte jag berätta li...

Av Malin - 13 augusti 2014 10:16

Kycklingar finns nu återigen till försäljning!   De yngsta är fortfarande i behov av värmelampa, och dessa är ej könssorterade, priset är 50 kr per st, och priset ökar med 5 kr per vecka och individ.   Har även könsbestämda hönskycklingar, kläckt...

Av Malin - 5 maj 2014 09:31

    Jättefina korsningskycklingar finns till försäljning, framavlade ur en besättning med främst Australorp, Araucana och Blomme.     Kycklingarna blir väldigt vackra med en mängd färgvariationer/teckningar i fjäderdräkten, även skäggkvasta...

Av Malin - 30 augusti 2013 18:57

  Vilken underbar sommar!     Nu fortsätter vi förhoppningvis med en lika fin höst, men på en helt ny plats att blogga på:   cejasmatte.se     Uppdatera eventuella bokmärken, så ses vi kanske på den nya bloggen?! ;-)       P...

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards