cejasmatte

Direktlänk till inlägg 25 juni 2012

Sommar = bloggfrånvaro!

Av Malin - 25 juni 2012 11:52

Märks det månne på mina blogginlägg - eller frånvaron av dessa, för att vara korrekt - att det är sommar?! ;-)



Även om vädret verkligen gör mig besviken dag efter dag, så är det ju trots allt sommar och då finns det en massa åtaganden som inte sköter sig själva. Nu har vi alla nyligen firat midsommar och även om vi inte helt kunde släppa allt för att bara "vila" i helgen, så tog vi det (jo, faktiskt!) ändå relativt lugnt på midsommardagen, och när allt var färdig som bara skulle göras - djur, odling, växthus osv - så tog vi oss an lite filmtittande och njöt vidare av sill och nypotatis.



Gårdagen blev också relativt stillsam, lite lättare arbete med ovan nämnda uppgifter (dvs djur, odling, växthus), en liten cykeltur, lite smått plock med göromål i hemmet, osv, men inte så jättemycket utomhusarbete pga vädret som verkligen är erbarmligt! Det regnar mest hela tiden, och det är minsann KALLT också - tycker jag! I morse 11 grader och ösregn - det tycker vi odlare inte om! :-(


Nåväl. Idag är ordningen återställd, jag jobbar för fullt (just för dagen: i stallet) och cejashusse är på jobb. I eftermiddag väntar mig något nygammalt: nu är det återigen dags att ställa sig och packa plantor för försäljning! Dessa som ska skickas iväg i morgon bitti är kryddsalvia, basilika, citronmeliss och lite annat också. Finfina plantor må ni tro! Hoppas jag hinner fixa lite foton!!! :-)



I slutet av inlägget, som vanligt lite foton. På "Bun-bun" med småttingar (jag får aldrig nog!) ;-)



På återseende! /cejasmatte *lunchen är över*


               

Klicka för större!

 
 
Sanna

Sanna

26 juni 2012 18:15

Ja det blir lätt lite bloggtork så här i sommartid.. =) Åhh va härligt..tänk om man bott lite lite närmare så man kunde ha köpt lite plant ifrån er..men men..
Härliga foton på alla smånassar.. <3

Kraaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Sanna

Sanna

2 juli 2012 22:03

Allt bra med er gumman? Tomt här nu när du har bloggtorka.. ;) hihi..

Sköt dig! <3
Kraaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Malin

4 juli 2012 20:45

Åhhh, vad du är rar, som alltid!

Jo, allt är bara bra MEN jag tycks inte hinna med allt jag måste hinna med - och det som då får bli lidande är datorn och bloggen. :-/ Tråkigt men sant! Djuren och odlingarna måste ändå alltid komma i första hand, ja du vet.

Så, tja, det är ju bara att kämpa på, men du ska bara veta vad det piggar upp när man får såna här små "efterlysningar" hihi! :-)

Sköt om dig du också, och ha det fint i sommarvärmen (OM ni nu har värme vill säga - vi har haft jättevarmt idag faktiskt!).

Många kramar, Malin

 
Sanna

Sanna

10 juli 2012 14:27

Jo jag vet det gumman, man får kämpa på.. <3 Men något litet livstecken är alltid trevligt! ;) hihi..

Skall bli spännande sen att se allt du har sysslat med i sommar när du väl får tid över till bloggen igen.. =)

Saknar dig! <3
Kraaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 mars 2015 22:30

Om avelsägg - kläckäggfrån Frankanäs fjäderfän   Här kommer lite information som kan vara till nytta om man väljer att köpa, eller bara är intresserad av, avelsägg ifrån just mig. Informationen nedan står jag, och enbart jag, för - och gäller ...

Av Malin - 16 februari 2015 09:06


      Nu är det dags att starta avelssäsongen 2015! Mina egna äggkläckningsmaskiner går redan varma, och fjäderfäna har kommit igång duktigt med värpningen så nu börjar det så smått att finnas avelsägg att tillgå. Här tänkte jag berätta li...

Av Malin - 13 augusti 2014 10:16

Kycklingar finns nu återigen till försäljning!   De yngsta är fortfarande i behov av värmelampa, och dessa är ej könssorterade, priset är 50 kr per st, och priset ökar med 5 kr per vecka och individ.   Har även könsbestämda hönskycklingar, kläckt...

Av Malin - 5 maj 2014 09:31

    Jättefina korsningskycklingar finns till försäljning, framavlade ur en besättning med främst Australorp, Araucana och Blomme.     Kycklingarna blir väldigt vackra med en mängd färgvariationer/teckningar i fjäderdräkten, även skäggkvasta...

Av Malin - 30 augusti 2013 18:57

  Vilken underbar sommar!     Nu fortsätter vi förhoppningvis med en lika fin höst, men på en helt ny plats att blogga på:   cejasmatte.se     Uppdatera eventuella bokmärken, så ses vi kanske på den nya bloggen?! ;-)       P...

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards