cejasmatte

Direktlänk till inlägg 23 juli 2012

Lite är bättre än ingenting alls... ;-)

Av Malin - 23 juli 2012 14:48

Kastar in några bilder i all hast - OCH jag vill dessutom skriva att inom kort så finns det en viss bloggvinnare som strax kommer att få ett litet roligt paket på posten, med ömtåligt, men delikat, innehåll! Mer om detta i nästa inlägg.


Men just nu bjuder jag bara på några foton tagna som hastigast på en liten del av vår fjäderfäbesättning, ...and that´s all for today, good folks!


På återseende! /cejasmatte



 




 





   




       

 
 
Sanna

Sanna

25 juli 2012 21:23

Nämen oj! Så fort jag "vände ryggen åt" en stund så passar du på att blogga! ;) hihi.. Välkommen tillbaka gumman! Har saknat dig! <3

Nä några grödor kan man knappt skryta med här på min lilla balkong heller, regnet och avsaknad utav sol och värme har verkligen gjort sitt..tyvärr..suck..men men nya tag nästa säsong..ingen ide att vara bitter.. =)

Härligt med alla djur "bebisar", skulle vara superskoj att titta in hos er nån gång, men som vår ekonomi ser ut så är det sånt man bara kan drömma om..

Sköt om dig gumman! <3
Kraaaaam
Sanna

http://www.krimskramsan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kristina

28 juli 2012 12:38

Hej! Du kanske vet :) människor frågar mig om att köpa ägg får jag sälja ägg? Liksom du så hinner jag inte blogga men idag har jag tagit lite ledigt och kikar runt för att ta igen det jag inte hunnit :) Hoppas allt går vägen där nere i söder :) KRAM

Malin

29 juli 2012 10:00

Nja tja hmm, är väl mitt svar ang äggförsäljningsfrågan. ;-) Men vi kan väl säga som såhär att i liten, begränsad skala så tycker jag go ahead . "Alla" säljer ägg lite till vänner och familj och tja, jag tycker inte du ska oroa dig så länge du inte börjar sälja tusentals ägg i veckan utan tillstånd. Läs mer på livsmedelsverkets hemsida. Finns nog även en del info på jordbruksverkets hemsida. Lycka till! Kram Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 mars 2015 22:30

Om avelsägg - kläckäggfrån Frankanäs fjäderfän   Här kommer lite information som kan vara till nytta om man väljer att köpa, eller bara är intresserad av, avelsägg ifrån just mig. Informationen nedan står jag, och enbart jag, för - och gäller ...

Av Malin - 16 februari 2015 09:06


      Nu är det dags att starta avelssäsongen 2015! Mina egna äggkläckningsmaskiner går redan varma, och fjäderfäna har kommit igång duktigt med värpningen så nu börjar det så smått att finnas avelsägg att tillgå. Här tänkte jag berätta li...

Av Malin - 13 augusti 2014 10:16

Kycklingar finns nu återigen till försäljning!   De yngsta är fortfarande i behov av värmelampa, och dessa är ej könssorterade, priset är 50 kr per st, och priset ökar med 5 kr per vecka och individ.   Har även könsbestämda hönskycklingar, kläckt...

Av Malin - 5 maj 2014 09:31

    Jättefina korsningskycklingar finns till försäljning, framavlade ur en besättning med främst Australorp, Araucana och Blomme.     Kycklingarna blir väldigt vackra med en mängd färgvariationer/teckningar i fjäderdräkten, även skäggkvasta...

Av Malin - 30 augusti 2013 18:57

  Vilken underbar sommar!     Nu fortsätter vi förhoppningvis med en lika fin höst, men på en helt ny plats att blogga på:   cejasmatte.se     Uppdatera eventuella bokmärken, så ses vi kanske på den nya bloggen?! ;-)       P...

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards