cejasmatte

Direktlänk till inlägg 24 november 2012

Bloggfrånvaro - blame Ullared! ;)

Av Malin - 24 november 2012 08:00



 

Liten bloggfrånvaro (förutom några tidsinställda inlägg i Attityd/Rolighets-avdelningen - visst måste man få lov att fuska ibland?!), så nu får jag väl försöka uppdatera lite grann...



Torsdagen = Ullared! Som alltid en trevlig tripp, men relativt jobbig ändå; enkel resa ca 2,5 timme för vår del, och sedan kommer man hem i kvällningen, dödstrött och överhopad med alla dessa proppfulla, gigantiska gul-blåa kassar med allehanda pinaler, 75% av dessa har man redan glömt bort att man faktiskt la i kundvagnen - ungefär så trött är man!!! Att sortera upp och packa undan/stapla dessa samma kväll är bara att glömma, och huruvida detta ska ske dagen därpå, ja det får man fundera lite på. Kanske sortera upp hälften och spara hälften till annat tillfälle?! Ungefär så brukar det väl se ut här hemma. :-)



Vår vana trogen så intog vi lunchen på Rose garden, ni vet den där asiatiska restaurangen belägen i "Handelshuset Ullared", som har lunchbuffé för 79:- och gör så att man äter tills man nästan storknar? Jag är varje gång rädd för att bli utkastad och för-evigt-portad därifrån pga att jag rensar deras sushibuffé till sista fatet - fast hittills har det aldrig hänt (kanske nästa gång?!!?). Sjukt glad i sushi! Cejashusse ansåg att den ena sorten smakade som rå gädda och detta var inte som ett gott betyg från hans sida vill jag tillägga - det var dessutom den sorten jag ansåg var godast! Har han rätt så vet jag ju hur jag inte ska tillaga gädda i fortsättningen...! ;-)



Efter att jag nästan länsat faten i sushiavdelningen så brukar jag gå lös på alla rätter som innehåller nudlar och kyckling, för det är också något som jag är onormalt förtjust i. Så även igår. Efter digert matintag begav vi oss in på Ge-kås, och även om där var en hel del folk så var det inget som frammanade vare sig torgskräck, cellskräck eller andra otrevligheter, utan vi hade en högst normal "shopping-spree" inne i affären och fick med oss en massa bra varor hem, tror inte vi ångrar på någonting faktiskt. Inga impulsköp alls! Talar för mig själv nu.



Sen blev det fredag, supertrött såklart - men vi var tvungna att fara till Växjö i ett sedan tidigare inplanerat ärende som tog några timmar.


Väl hemma igen så blev det väl lite av varje under resten av dagen. Jag var tvungen att halma upp till grisarna igen så att de har det fortsatt mjukt och varmt och trevligt, dessutom hann jag plocka med en del från gårdagens Ullaredstur och så cyklade vi minsann vår "kort-korta" motionsrunda också under eftermiddagen. Sedan då?! Tja.. Lite äggförsäljning, lite städning, lite matlagning och när man sen sitter där med en kopp te framför TV:n så inser man att det är nästan läggdags och dagen är över - hur gick det till?!



Nu längtar jag lite tills vi kan få fixat en ny förvaringsmöbel i förrådet på plan 2 här i huset så jag får bättre möjlighet att förvara alla dessa förpackningar av diverse slag som vi släpar hem, senast nu från Ullared. Tanken är väl att sticka till Älmhult och besöka IKEA en dag innan jul och köpa någon slags förvaringslösning - så jag kan få det hela lite mer praktiskt och överskådligt! Får hoppas att vi hinner med det! Detta har varit något av ett problem under en tid nu, och det hela handlar mest om just TID - att få tummen loss och komma iväg och inhandla någonting praktiskt...



I nästa inlägg tänkte jag berätta lite mer om vad Ceja tycker om att vi åkte till Ullared utan henne denna gång... :-)

 

På återseende! /cejasmatte

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - 24 mars 2015 22:30

Om avelsägg - kläckäggfrån Frankanäs fjäderfän   Här kommer lite information som kan vara till nytta om man väljer att köpa, eller bara är intresserad av, avelsägg ifrån just mig. Informationen nedan står jag, och enbart jag, för - och gäller ...

Av Malin - 16 februari 2015 09:06


      Nu är det dags att starta avelssäsongen 2015! Mina egna äggkläckningsmaskiner går redan varma, och fjäderfäna har kommit igång duktigt med värpningen så nu börjar det så smått att finnas avelsägg att tillgå. Här tänkte jag berätta li...

Av Malin - 13 augusti 2014 10:16

Kycklingar finns nu återigen till försäljning!   De yngsta är fortfarande i behov av värmelampa, och dessa är ej könssorterade, priset är 50 kr per st, och priset ökar med 5 kr per vecka och individ.   Har även könsbestämda hönskycklingar, kläckt...

Av Malin - 5 maj 2014 09:31

    Jättefina korsningskycklingar finns till försäljning, framavlade ur en besättning med främst Australorp, Araucana och Blomme.     Kycklingarna blir väldigt vackra med en mängd färgvariationer/teckningar i fjäderdräkten, även skäggkvasta...

Av Malin - 30 augusti 2013 18:57

  Vilken underbar sommar!     Nu fortsätter vi förhoppningvis med en lika fin höst, men på en helt ny plats att blogga på:   cejasmatte.se     Uppdatera eventuella bokmärken, så ses vi kanske på den nya bloggen?! ;-)       P...

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards