cejasmatte

Alla inlägg den 27 december 2011

Av Malin - 27 december 2011 09:05

...men nyår närmar sig!!!

 

Jaha, gott folk, då var (nästan...) det roliga över i och med att julen är slut, klapparna öppnade, maten uppäten och drickan säkerligen också slut för de flesta. :) Men kvarstår gör ju nyår, om blott några dagar.



Själva firade vi julen hemma i lugn och ro - vi KAN dessutom inte tillåta oss några extravaganser som t.ex resor till "långbortistan" även om vi velat - när man som vi har djur mest överallt som måste ha sin dagliga tillsyn.



Men vi hade en fin och trevlig jul, och vi slöade inte till heller precis, för på julafton, precis som alla dagar, var det djurens skötsel samt givetvis städning/matlagning in i det sista för egen del, medan cejashusse ägnade en del av dagen åt röjning och gallring i ungskogen (som vanligt!). Juldagen tillät vi väl oss själva en liiiiten semester (med filmtittande och godisätande) när det som måste göras hade klarats av, men på annandagen var det för oss en vanlig "jobbe-dag" igen.




Själv är jag såååå nöjd och glad över mina fina julklappar; en målarlåda (akryl), parfymer: ´Her aura´ från Van gils och ´Christina Aguilera by night´, hudlotion/handkrämer till mitt ack så ständigt torra skinn, chenillestrumpor, digital köksvåg, och säkerligen mer som jag glömt bort för tillfället, MEN....



Bäst av allt måste jag nog ändå säga var en Samsung Galaxy Ace, som jag själv gått och suktat efter en tid, och nu fick i julklapp (tack, tack, tack älskling!!!). Mums! Jag kan inte beskriva i ord (åtminstone inga ord som jag bör skriva här!) hur innerligt jag hatat och avskytt min förra pekskärmsmobil: en HTC Smart. Jag skulle egentligen inte skriva så, eftersom den också var en julklapp (förra året), men jag kan inte hjälpa det. Skräp, skräp, skräp, urrrk... Jag valde själv ut den så jag lastar ingen annan för det (fel-)köpet, men NU är jag glad!!! Okej då, så det blev ingen I-Phone, jag vet jag vet.... Fast den här har ju i flera artiklar och recensioner kallats just för "I-Phone-kopia" så tja, jag kommer nog bra nära..?! ;)



Ska jag dessutom kanske passa på redan nu att be mina kontakter i adressboken om ursäkt på förhand - jag har nämligen ägnat lite tid åt att sätta mig in i den här nya telefonen, och inte vet jag men ibland känns det som om jag inte vet vad jag håller på med, och gud vet vart jag skickar meddelanden, vem jag bjuder in till chatt, vad jag skriver på twitter, vart jag taggar och vem jag taggar och ifall jag är nedtaggad och om telefonen - utan min vetskap - spelar in både bild och ljud då den definitivt inte borde... Hmm, ja, inte vet jag, men eventuella arga mess den närmaste tiden kommer väl att få mig lite klokare. :)




Nu får vi väl helt enkelt invänta nyår, då vi ska ha en liten traditionell bjudning här hemma (vartannat år är vi här i Frankanäs), så på fredag blir det att köra till Älmhult för inköpen och sedan går nog större delen av lördagen åt att förbereda, samt laga maten. En stor del - surprise, surprise? - av menyn kommer att bestå av råvaror här från gården, vilket vi ser fram emot. Jag lovar att återkomma med resultatet efteråt!




Idag blåser det så det står härliga till även här i södra Småland, men värre är det tydligen uppåt landet där det varit orkanstyrka emellanåt, enligt nyhetsrapporteringen. Vilken attans tur för oss att vi slippe rjust det den här gången!!! :)

 

På återseende! /cejasmatte




   

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards