cejasmatte

Alla inlägg den 23 april 2012

Av Malin - 23 april 2012 14:22


Jaha,  då har jag återigen - glädjande nog! - anledning att skriva detta:

Åh vad det är roligt att träffa likasinnade!  




Har haft besök av ett übertrevligt ungt par som, kan man väl säga, ligger i startgroparna för att starta upp/skapa sig ett självförsörjande liv, vilket innebär (bl.a) gård, djur och odling - i kort sammandrag. Tyvärr - och tyvärr med stort eftertryck från min sida- så var cejashusse på sitt jobb och fick således inte träffa gästerna, men jag hoppas verkligen att ny chans ges under sommaren. Om inget annat så utlovade jag ju att det (kanske!) skulle bli grisfest i sommar så då får ni känna er hittvingade...   


Det verkar som intresset för en grönare, sundare livsstil bara ökar och ökar för varje år som går, och allt fler verkar vilja söka sig/skapa en mer lantlig, jordnära livsstil - ett avståndstagande från t.ex djurfabrikernas produktion, som därför (helt eller delvis?)  innebär: självhushållning/självförsörjning, där man i mångt och mycket producerar sitt eget "kött och grönt" -- och ibland även mycket mer än så, om man ser till kläder, ull, honung, mejeriprodukter, etc etc. För egen del tillägger vi, till stor del, även fisk till denna sunda livsstil, för med drygt 100 meter till sjökanten så är det klart att man SKA fiska!   


Själv sa jag vid något tillfälle, under den trevliga pratstunden med gästerna, att det känns som om det kommit en ny "grön våg", och jag tror verkligen det ÄR så, dessutom sägs det ju att allting kommer igen - inte bara klädmodet utan kanske även annat - mer värderingsmässigt sett, snarare än materiellt..?!


Fast vi var rörande överens om (eller, hmm.. var vi verkligen 100% eniga förresten...?!!?    ) om att vissa faciliteter såsom rinnande vatten, dusch och toalett är inget man skall skippa anno 2012!


Nåja, hur som helst: mycket, mycket trevligt, och härom dagen var det också trevligt att träffa likasinnade (skrev om det härom sistens) - fast varför, VARFÖR måste alla roliga, trevliga och likasinnade finnas i östra Småland/på Öland? Snart flyttar ett par goda vänner till oss också österut, till Kalmar-trakten   

-- men när vi väl sammanfört er alla (!?) så får vi antagligen bli resande med vår husvagn och Ceja, + kanske några hönor i gasolboxen och ett antal vaktlar i skuffen, kanske en liten gris i baksätet och en kanin i handskfacket, och sedan får vi åka runt till er alla i tur och ordning. ;-)


En annan som hade roligt var Ceja - i vanlig ordning så betedde hon sig, till en början,  lika "illa" som hon brukar när hon träffar nya människor   , men det gick - också i vanlig ordning - över och sedan hade hon hur roligt som helst hon också. Det är klart, att lite kakor/fika gör susen...


Tack förrresten till svåger T som visade runt i timmerhus + snickeriverkstad! :-)


På återseende!


/cejasmatte

Av Malin - 23 april 2012 14:01


Kan man pigga upp sina medmänniskor (läs. medbloggare?!) så ska man ju försöka göra det, eller hur?!  


Jag vill poängtera följande: det florerar alltid så himla många, förvisso roliga men också photoshopade, bilder på nätet - javisst, underhållande, skrattretande  och allt, absolut!


Men följande bild har min svägerska tagit och jag lovar, svär och garanterar *cross my heart and hope to die* att den inte är photoshopad.


Dessutom har jag inte bett om lov att få visa bilden   men vid en eventuell stämning från - som sagt - min svägerska så tror jag att jag tål det...


 


Som alla säkert ser är det en KAKTUS, men hon bytte fyndigt nog ut en enda (lämplig) bokstav i detta ord - jag behöver nog inte skriva ut det eftersom jag litar till mina bloggläsares intelligens, men det blev K*KTUS...   



Visst är hon flink med kameran?!   


På återseende! /cejasmatte

Presentation


Livet på landsbygden; med djur och natur, jakt och fiske, grönsaksodling och mycket annat - så som VI lever det - i ord och bild. Välkommen att läsa om oss!

Fråga mig

15 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Bloggportalen

Twitter

Följ oss på Bloglovin´

Follow on Bloglovin

Instagram

Blogkeen

Vädret

Pinterest

Follow Me on Pinterest

Blogglista

Blogglista.se

Kvaltetskatalog

Min Instagram

Instagram

Ovido - Quiz & Flashcards